reklama

Také kacírske! Je eutanázia hriech?

Áno, je. Podľa katolíckej cirkvi je eutanázia hriech. Každé zabitie je hriech. Ale otázka na riešenie je, kedy duša odchádza z tela. Keď Človek = Telo + Duša a my udržujeme v umelom spánku telo človeka, je tam ešte duša?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (35)

V minulosti mi jeden veľmi veľmi veľmi múdry človek, lekár a manažér z oblasti zdravotných poisťovní povedal, že nemôžeme zachrániť všetkých a mali by sme si povedať cenu za udržanie života. Teda stanoviť čo stojí život človeka. Vtedy som ostal ako socha. Aké nehumánne. No, časom a keď vidím koľko ide do zdravotníctva, teda nie že ide, ale cestou do zdravotníctva sa odlieva, tak potom tá otázka je namieste.

Naozaj vždy a za akú cenu udržíme život? A čo je to život? Moja babka, ktorú som mal nesmierne rád, mala slabé srdce a lekár jej v 85 rokoch povedal, že či ho nechce vymeniť. A myslel to vážne. Bolo to humánne a na mieste, alebo to bolo nehumánne?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo všetko vieme ako ľudia s telom urobiť a duša to už dávno nepotrebuje? Kedy je ten čas, kedy duša už je preč z tela a len my svojimi technickými dokonalosťami udržujeme život tela.

Keď telo človeka trpí a duša je s ním, tak vtedy zabitie je hriech. Ale je hriech neposkytovať ďalšiu podporu trpiacemu telu, len pomáhať, aby tak netrpelo a duša voľne a rýchlo môže s telom odísť? Tu vidím tú hranicu, kde my by sme mali zvážiť čo je hranica umelého udržiavania tela bez duše a čo je záchrana života. 

A teda otázka je stále na mieste. Koľko stojí život? Alebo, kedy nie je eutanázia hriech?

 Tak priatelia, budem rád za váš názor. 

František Lovíšek

František Lovíšek

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som úprimný, tolerantný a otvorený s pozitívnym náhľadom na ľudí. Nikdy sa nechcem hádať a som prvý, ktorý podá ruku na uzmierenie. Zmysel života vidím v pomoci druhým. Viem, že stále toho málo viem, tak sa rád učím nové veci. Viem, že mám len svoj pohľad, ale rád sa pozriem aj z druhej strany. Chcem vedieť názor druhých. Moje silné stránky sú v riadení a komunikácii. Vyše 25 rokov pôsobím v IT segmente na rôznych pozíciách. Som duchovný otec ERP cloudového systému keepi. Občas prednášam na vysokých školách o ERP a MIS. Začal som písať knihu o komunikácii a sci-fi rozprávky pre dospelých. Verím v budúcnosť on-line sveta a som jeho propagátor. Angažujem sa aj v oblasti malého podnikania, kde som členom prezídia Slovenskej asociácie malých a stredných podnikov a živnostníkov. Som veriaci. Katolík. V roku 2007 som sa dal pokrstiť. Došiel som k poznaniu, že Boh existuje. Uznávam demokraciu. Moje práva končia tam, kde začínajú práva druhých. Teším sa na komunikáciu s vami a vaše názory :-). Zoznam autorových rubrík:  O životePraktická radaKomunikačná trilógiaIT, ERP a on-line svetZamyslenieAko sa žije s BohomTaké kacírskePolitikaSci-fi rozprávkyNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu