reklama

Žiť inak, alebo ako na to aby, sme tu mali Raj na Zemi. A poďme na to cez frantisek.help.

U skoro všetkých počujem, že teraz nie, nemám čas. A je to jedno o čo ide. Či o stretnutie s blízkym alebo vzdialeným. Či čas na vlastné koníčky a na svoje radosti a voľný čas, alebo aj na čas v zamestnaný na pracovné veci.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Tak kam sa podel ten čas? Vie to niekto? Hmm. Podľa mňa to všetci vieme, ale nikto s tým nič nerobí, lebo by to od nás chcelo rapídnu zmenu. Zmenu ŽIŤ INAK. A to radšej to pohodlné, nemať čas a žiť ako doteraz. Lebo zmena veľmi bolí. 

A aby som bol úprimný. Tak nebol som iný. Kolotoč práce, honbou za niečim imaginárrnym ako sú peniaze som nikdy nemal čas. Ale raz, raz nastal u mňa moment, kedy som si uvedomil, že to nie je môj život, ale je to život peňazí a tie peniaze robím pre veci ktoré jednak idú bohatým a potom pre veci ktoré si kupujem a v skutočnosti nepotrebujem, len ma nútia žiť v tom kolotoči. Kolotoč ktorý ma ženie pracovať, pracovať pre peniaze a tie peniaze v 90% miniem na veci ktoré nepotrebujem. A tie veci zase potrebujú peniaze pre svoj život, nie môj ale ich. A to sú mesačné paušálne poplatky, údržba a potom keď sa zničia, tak ich znova kúpim v novej verzii.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No a tento kruh je nekonečný, až nastane choroba, alebo najaký zlom v živote, ktorý má núti sa zamyslieť. A potom je len na mne, či si to uvedomím a zastanem alebo sa znova po čase vrhnem do toho kolotoča. 

A ten moment zastavenia nám vždy pošle Boh, Príroda, Vesmír v podobe pre nás niečoho zlého. Zlomená ruka, choroba, smrť blízkeho alebo niekedy drobnosť, ktorá niektorým stačí ako je nádherný pohľad na život. Ale tiež to môže byť narodenie dieťaťa a podobne. Keď sa zamyslíte tak tých príkladov aj vo sovom živote nájdeme viac. A nie je to len jeden signál, vždy ich je viac. Je to len na nás či sme ich objavili. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja som ho objavil. A áno, nie na prvý krát. Koľko znamení mi Boh. Vesmír, Príroda ponúkol kým som Ho pochopil. Ako napríklad som mal hlboké pády morálky, zlomená noha, havárie v aute a nebola len jedna. Ale Boh, Vesmír, Príroda to robil ku mne šetrne. Tak aby sa mi nič skoro nestalo. Len ma upozornil. 

A až nastal zlom a ja som si to uvedomil. Áno, priatelia, nastal zlom a všetko som pochopil. Aký márny bol môj doterajší život. Život pre veci a len o peniazoch a hmote vecí. Nie pre blízky, priateľov, ľudí. A tiež pre Boha, Prírodu, Vesmír. Ale aj pre život v symbióze s prírodou. V láske ku všetkému živému. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A preto som zanechal konzumný spôsob života.l všetok majetok som rozdal. A žijem v radosti. Mám vždy všetko čo potrebujem. A hlavne mám vždy čas pre druhých. Áno. Idem na stretnutie s priateľom do Bratislavy vláčikom a obetujem pre neho celý deň, lebo je mi milý a chcem byť s ním. Tak si vyhradím čas a nie málo ale hneď celý deň. A potom koľko radosti mám v srdci. Len láska a pokoj. 

A toto ponúkam aj ostatným. Všetkým, ktorí chcú žiť inak. Preto som podal žiadosť o registráciu občianskeho združenia Frantisek.help. Aby som mohol šíriť nový zmysel života. Života v láske k Bohu, Prírode, Vesmíru a blížnemu svojmu. A pomáhať všetkým žiť inak. A nie len myšlienkou ale aj materiálne. Tým ktorí sú sociálne slabí a potrebujú moju pomoc. Reálnu pomoc milosrdenstva a nie len ľútostivý pohľad bez reálnej pomoci. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak priatelia, preto tá moja zmena,. Zmena, aby som naplnil zmysel slova ŽIŤ INAK. Jednoducho s Bohom, Prírodou, Vesmírom s ľuďmi, zvieratami a reálnou prírodou. Skromne a mať čas vždy pre všetkých. Keď ho potrebujú byť tu. 

Tak priatelia, čo vy na to. Chcete reálne zmenu, alebo len to je dobré čo robím a ja sa znova zapojím do kolotoča peňazí a vecí a bez času?

Tak poďme si spraviť Raj na Zemi. A začnime inak žiť. A každý od seba. A postupne všetci. No a to bude potom krása, pokoj a toľko času. No Raj na Zemi.

František Lovíšek

František Lovíšek

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som úprimný, tolerantný a otvorený s pozitívnym náhľadom na ľudí. Nikdy sa nechcem hádať a som prvý, ktorý podá ruku na uzmierenie. Zmysel života vidím v pomoci druhým. Viem, že stále toho málo viem, tak sa rád učím nové veci. Viem, že mám len svoj pohľad, ale rád sa pozriem aj z druhej strany. Chcem vedieť názor druhých. Moje silné stránky sú v riadení a komunikácii. Vyše 25 rokov pôsobím v IT segmente na rôznych pozíciách. Som duchovný otec ERP cloudového systému keepi. Občas prednášam na vysokých školách o ERP a MIS. Začal som písať knihu o komunikácii a sci-fi rozprávky pre dospelých. Verím v budúcnosť on-line sveta a som jeho propagátor. Angažujem sa aj v oblasti malého podnikania, kde som členom prezídia Slovenskej asociácie malých a stredných podnikov a živnostníkov. Som veriaci. Katolík. V roku 2007 som sa dal pokrstiť. Došiel som k poznaniu, že Boh existuje. Uznávam demokraciu. Moje práva končia tam, kde začínajú práva druhých. Teším sa na komunikáciu s vami a vaše názory :-). Zoznam autorových rubrík:  O životePraktická radaKomunikačná trilógiaIT, ERP a on-line svetZamyslenieAko sa žije s BohomTaké kacírskePolitikaSci-fi rozprávkyNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu